Artykuł
Deklaracja Dostępności dla strony internetowej www.dubiecko.pl
Urząd Gminy Dubiecko zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do www.dubiecko.pl.
- Data publikacji strony internetowej: 2019-08-05.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-03-05.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych.
Materiały niewytworzone przez urząd.
Multimedia zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
Oprawienie dostępności strony niosłoby za sobą nadmierne obciążenia dla podmiotu publicznego.
Treści niedostępne cyfrowo będące w posiadaniu podmiotu publicznego, które nie zostały przez niego lub na jego rzecz wytworzone albo przez niego nabyte, albo których dostosowanie do wymagań dostępności cyfrowej wymaga modyfikacji, do której ten podmiot publiczny nie jest uprawniony;.
Strona zawiera podstronę archiwalną,.
Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-10-21.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Na stronie można używać standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Agnieszka Kucaj, dostepnosc@dubiecko.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 16 6511156 w. 301. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich
Dostępność architektoniczna
Budynek Urzędu Miasta i Gminy posiada dwa wejścia z których korzystają interesanci urzędu. Praca urzędu odbywa się na trzech poziomach tj. parter oraz dwa piętra. Przed głównym wejściem do budynku zostały wyznaczone dwa miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Pomiędzy wejściami do budynków znajduje się winda dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim, która umożliwia wjazd na parter budynku. Interesanci urzędu, którzy posiadają niepełnosprawność ruchową mają możliwość załatwienia sprawy na parterze budynku, gdzie dyżuruje pracownik odpowiedzialny za powiadomienie pracownika o konieczności obsługi strony poza wyznaczonym biurem. W ramach poprawy dostępności architektonicznej prowadzone są remonty mające na celu zniwelowanie barier komunikacyjnych tj. np drzwi wahadłowe, wymiana oświetlenia. W najbliższym czasie urząd planuje zakupić system do obsługi osób słabo słyszących tj. pętlę indukcyjną.
Urząd nie zapewnia w tym budynku wolnych od barier poziomych i pionowych przestrzeni komunikacyjne ?.
Urząd nie zastosował rozwiązań architektonicznych, środków technicznych ani nie posiada zainstalowanych urządzeń, które umożliwiają dostęp do wszystkich pomieszczeń.
Urząd zapewnia osobie korzystającej z psa asystującego wstęp do budynku.
Urząd nie zapewnia możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
PLAN DZIAŁANIA NA RZECZ POPRAWY ZAPEWNIENIA
DOSTĘPNOŚCI URZĘDU GMINY DUBIECKO
OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI
NA LATA 2020 – 2021
Lp. | Zakres działalności | Realizujący zadania wynikające z art. 6 ustawy | Sposób realizacji | Termin realizacji |
1. | Powołanie Koordynatora ds. dostępności w Urzędzie Gminy Dubiecko | Wójt Gminy Dubiecko | Zarządzenie Wójta Gminy | wrzesień 2020 |
2. | Podanie do publicznej wiadomości danych kontaktowych osoby wyznaczonej do pełnienia funkcji koordynatora do spraw dostępności Urzędu oraz informacji o zakresie zadań | Administrator systemu informatycznego w UG Dubiecko | Publikacja informacji na stronach internetowych:
| wrzesień 2020 |
3. | Sporządzenie planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2020-2021 | Koordynator ds. dostępności |
| październik 2020 |
4. | Wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami do dostępności w zakresie:
| Koordynator ds. dostępności Administrator systemu informatycznego w UG Dubiecko | Publikacja w BIP Urzędu danych adresowych i kontaktowych podmiotów wspierających osoby ze szczególnymi potrzebami, wynikającymi z zapisów art. 6 ustawy ( np. dostosowanie strony internetowej do standardu WCAG 2.1, zapewnienie informacji w zakresie rozkładu pomieszczeń w budynku, wykorzystanie zdalnego dostępu online do usługi tłumacza języka migowego ) | realizacja w całym okresie działania koordynatora |
5. | Analiza stanu obiektu Urzędu Gminy Dubiecko pod względem dostosowania do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami wynikającymi z przepisów ustawy | Koordynator ds. dostępności Administrator systemu informatycznego w UG Dubiecko Inspektor ds. budownictwa Inspektor ds. BHP | Przegląd stanu dostosowania obiektu w aspekcie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie architektonicznym, cyfrowym i informacyjno-komunikacyjnym | październik 2020 |
6. | Dokonanie samooceny pod kątem sposobów dostosowania administrowanego obiektu Urzędu Gminy Dubiecko do minimalnych wymagań dotyczących dostępności | Koordynator ds. dostępności | Sporządzenie deklaracji dostępności ze wskazaniem na wymagania w zakresie dostępności architektonicznej, cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej, wynikające z art. 6 ustawy | październik/listopad 2020 |
7. | Analiza w zakresie zapewnienia dostępności alternatywnej w Urzędzie w przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, ze względu na ograniczenia techniczne i prawne | Koordynator ds. dostępności | Podanie do publicznej wiadomości na stronie BIP Urzędu informacji wynikającej z art. 7 ustawy ze wskazaniem dostępu alternatywnego ( np. zapewnienie osobie ze szczególnymi potrzebami wsparcia innej osoby lub zapewnienie wsparcia technicznego, z wykorzystaniem nowoczesnych technologii – zapewnienie kontaktu telefonicznego, korespondencyjnego, za pomocą środków komunikacji elektronicznej) | listopad 2020 |
8. | Monitorowanie działalności Urzędu, o której mowa w art. 14 ust. 1 ustawy w zakresie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami | Koordynator ds. dostępności |
| realizacja w całym okresie działania koordynatora |
9. | Uzyskanie danych zbiorczych do raportu | Koordynator ds. dostępności | Uzyskanie danych o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, z uwzględnieniem uwag odnoszących się do stwierdzonych istniejących przeszkód w dostępności oraz zaleceń dotyczących usunięcia nieprawidłowości | luty 2021 |
10. | Sporządzenie Raportu o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z art. 11 ustawy | Koordynator ds. dostępności |
| w terminach przewidzianych w art. 11 ustawy |
Z A T W I E R D Z A M
WÓJT
-/-
mgr inż. Jacek Grzegorzak
Wykonał:
Koordynator ds. dostępności w Gminie Dubiecko
mgr Wojciech Smoliński